Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Απενεργωποιώντας το facebook!



Είχα γράψει παλιά έδώ http://ow.ly/3hqkA ότι σκεφτομουν να κλείσω τον λογαριασμό μου στο facebook.Να που το έκανα!Σιγά το κατόρθωμα θα πείτε και σιγά τον κόπο που έκανα!Και φυσικά σας δίνω κάθε δίκιο.Όμως με αυτην το πράγμα που έκανα ήθελα να υποβάλλω τον εαυτό μου σε ένα ψυχολογικό πείραμα τύπου social media του κάτα πόσο μπορεί να το κάνω(να μην το έχω ανάγκη),όχι απο μαγκιά,αλλα λόγω του οτι καταναλωνόμουν περισσότερο άσκοπα στην συγκεκριμένη υπηρεσία.Ήθελα να δω επίσης σε τι 'εμπόδια' σε βάζει το facebook μέχρι να κλείσεις το account σου.Δεν τον έκλεισα εύκολα,βασική μου έννοια ήταν να μην χάσω όσες επαφές ειχα εκεί μέσα και που μπορούσα να έχω απο εκεί και μόνο.Σίγουρα οι επαφές που έχει κάποιος εκει διαφέρουν στον αριθμό και πιστεύω οτι αρκετοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το facebook  και σαν ατζεντα γνωστών, ομως μη γελιόμαστε.Οι στενοί σου ή καλοί φίλοι και συγγενεις δεν θα χαθούν μόνο και μόνο επειδή εσυ δεν θα εχεις facebook η twitter η oποιαδήποτε αλλο social network. Το facebook με την εθιστική του πλευρά (ειτε μεταφραζεται σε επαφές,ειτε παιχνίδια,ειτε αλλο) σε βαζει σε ενα παράξενο καλούπι στο να το χρησιμοποιείς.Βέβαια οπως μπορεί κάποιος να υπαινιχθεί ειναι και θέμα χαρακτήρα δικού σου,δηλαδη εσυ πως το ρυθμίζεις και το κοντρολάρεις για πάρτη σου.Για να επιστρέψω και στην ουσία του θέματος,κατα την διαρκεια της 'επιχείρησης:κλείστο το ρημάδι'  με υπέβαλλε σε μια σειρά ερωτημάτων (η αλήθεια ειναι οτι περίμενα πιο πολλά) για τον λόγο που κλείνω τον λογαριασμό μου.Η μια ήταν για πιο συγκεκριμένω λόγο το κάνω (για να ξέρουν για πιο λόγο 'δραπετεύω'). Ο άλλος για πόσο καιρό σκοπεύω να τον κλείσω.Τέλος μου εμφάνισαν μια λίστα με 4 φίλους στους οποίους πιστεύουν ότι θα λείψω μέσα απο εκεί.Απίστευτο και πονηρό ψυχολογικό τρικ που επιχειρούσε εκείνη την στιγμή (με την δικιά μου αντίληψη) να με βαλει σε πειρασμό να αναιρέσω την επιλογή μου αυτή.Στην αρχή έπιασα τον εαυτό μου να λέει 'χμμ' αλλα μετά ξύπνησα και συνέχισα. Για την ιστορία μου εμφάνισαν δυο ανθρώπους που είχα δηλώσει οτι ήταν συγγενεις και άλλα δύο ατομα απο random selection με τα οποια συγκεκριμένα ειχα από λίγη εως μηδαμινη επαφή.
Το προσωπικό social media πείραμα είναι φυσικά σε εξέλιξη και θα συνεχιστεί για να καταλάβω αν θα τον ξαναανοίξω μια μέρα γιατί πρέπει να έχω σαν υποτιθέμενο 'κοινωνικό ον' facebook η θα το ξεχάσω και θα το εγκαταλείψω στην συνέχεια. Κάποιοι φίλοι μου που δεν είχαν profiles πριν και με έλεγαν τι το χρησιμοποιώ,τώρα έχοντας αυτοί πια με παρακινούν να τον ξαναενεργοποιήσω.C'est la vie!
σ.σ δεν υποκινώ καμιά εξέργερση για το facebook (γιατί έτσι και αλλιώς θα είμασταν αρκετά λίγοι :P ).Θεωρώ επίσης οτι δεν βλάπτομαι επικοινωνιακά γιατί τις επαφές που αξίζει πραγματικά να τις κρατήσω τις έχω σε άλλων κλασικών ειδών μορφή επικοινωνίας (πχ emails).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου